Kilo Verirken Biz



Kişiler bu konuyu gereğinden fazla büyüterek abartarak, kendileri için imkansız sağlıksız, zarar verici özenti kilolar hedefler.
Oysa gerçekte belirlenen bir hedef kilo kişi motive edeceği başarılı olmasına da yardımcı olur.

Kişinin ideal kilosundan 'direnç kilosuna' dek hesaplamak kişiye özel bir yolla bir uzman kontrolün de olmalı. 

Hedef kiloyu belirlemede birçok etken vardır ki bunun ilki kişinin özgeçmişi klinik geçmişi ki en büyük etken sağlıktır. 

Kişiler özel günler öncesinde mezuniyet düğün...vs bir kilo hedefler ve hırsla bu kiloya iner ve o kiloya indikten sonra bir şeyleri boşlaması kendine gelen özgüvenle tekrar verebileceğine inançla ufaktan kaçırmaya başlar (nasıl olsa yine vereceğini düşünür ama arkasında yatan vicdanını rahatlatmaktır.)
ve kişi kilo almaya başlar bu noktada motivasyonunuzu toplamak ve sizi yemeğe yönelten etkenleri etkisiz hale getirmeniz gerekir.

Aksi taktirde vermiş olduğunuz tüm kiloları geri alabilirsiniz.

Kişiler sürekli aynı motivasyonda kararlılıkta psikolojide olmayabilir.

Yoğun stres en büyük engeldir böyle durumlarda pes etmeyin vazgeçmeyin hiç değilse toparlanan kadar verdiğiniz kiloları korumaya çalışıp tekrar başlayın.

Gerçekten kilo almak yağ kütlesinin artması demektir ve ilk birkaç günde ki ağırlık artışı yağ değildir ve çabuk verilir.
Onun için bu kadar çabuk mu alacağım hemen mi alacağım şeklinde demoralize olmayın vazgeçmeyin.

Unutmayın !
“EN BÜYÜK BAŞARISIZLIK VAZGEÇMEKTİR”

Diyetisyen Perihan ÇİÇEK

 

 

Online Diyet